Page 32 - Plaani 3 - 2024
P. 32

                                                Kestävästi tulostettu
  GreenSpace
Tilaa GreenSpace ja unohda erilliset sovitekehykset
Ovatko saneerauskohteiden vanhat asennusaukot tuottaneet usein pään vaivaa? Tiesitkö, että meiltä voit
tilata 3D-tulostetun LED-alasvalon mittatilaustyönä, eikä sovitekehyksiä enää tarvita. Näin ollen asennusaika lyhenee ja materiaalikustannukset pienenevät. Lisäksi katto näyttää myös siistiltä. Alasvaloja on saatavana 150–280 mm:n asennusaukkoihin.
Skannaa QR-koodi ja konfiguroi oma valaisimesi
  MYCREATION
1 Mittaa asennusaukon
2
Mene MyCreation- sivuille tai skannaa QR-koodi
3 Konfiguroi tuotteesi ja me tulostamme valaisimet juuri tarpeidesi mukaan
koko
päristökriteerejä, kuten suurimmat sallitut CO2-päästöt, energian- kulutusrajat ja kestävien materiaalien käytön. Projekteihin voidaan luoda tavoitteita, joissa tuotteiden arviointi tai valinta perustuu niiden ympäristövaikutuksiin ja kolmannen osapuolen todentamiin EPD-raportteihin. Näin voidaan varmistaa vastuullisuuden merkitys osana tuotteen valintaa ja ostoprosessia.
MITÄ VAATIMUKSIA ON HYVÄ ESITTÄÄ VALAISINVALMISTA- JALLE?
Vastuullinen käytäntö voi olla esimerkiksi vaatia toimittajia toimittamaan ympäristötuoteselosteet tuotteilleen osana tarjousprosessia. Tämä kan- nustaa toimittajia keskittymään laatuun ja kestävään kehitykseen.
Haastatte- lun tekijä Mikael Luk- ka toimii SG Arma- turen Oy:n maajohta- jana.
Aina täydellisen kokoinen alasvalo
   pro.mycreation.lighting.philips.com/fi-eu
  32Plaani 3 2024 Valaistus
 Miten EPD-dokumenttien tietoja voi käyttää osana yrityksen ostoprosessia?
1. Tuotteen vertailu: EPD:t mahdollistavat eri tuotteiden vertailun niiden ympäristövaikutusten perusteella. Yritykset voivat käyt- tää EPD-tietoja päätöksenteon tukena valitessaan ympäris- töystävällisempiä vaihtoehtoja.
2. Hankintapäätökset: EPD:t voivat auttaa yrityksiä tekemään hankintapäätöksiä, jotka ovat linjassa kestävän kehityksen tavoitteiden kanssa.
3. Ympäristösertifioinnit: Monet ympäristösertifiointijärjestelmät edellyttävät EPD:tä tai vastaavaa dokumentaatiota tuotteiden ympäristövaikutuksista. EPD:t voivat siis olla välttämättömiä tietyissä hankinnoissa tai tarjouspyynnöissä.
4. Markkinointi ja maine: Ympäristötietoiset kuluttajat ja sidos- ryhmät arvostavat yrityksiä, jotka käyttävät ja julkaisevat EPD-tietoja. Ne voivat parantaa yrityksen mainetta ja brändin uskottavuutta kestävyyden ja vastuullisuuden saralla.
5. Riskienhallinta: Ympäristöön liittyvät riskit voivat vaikuttaa yrityk- sen toimintaan ja maineeseen. EPD:t auttavat yrityksiä tunnista- maan ja vähentämään näitä riskejä paremman tiedon avulla.
Kokonaisuudessaan EPD:t tarjoavat yrityksille välineen tehdä parempia päätöksiä ympäristönäkökohtien huomioimiseksi osto- prosessin eri vaiheissa. Ne edistävät kestävää kehitystä ja voivat parantaa yrityksen kilpailukykyä markkinoilla, joille kestävyys ja ympäristöasiat ovat yhä tärkeämpiä tekijöitä.









































































   30   31   32   33   34