Page 29 - Plaani 2 / 2023
P. 29

 tukussa tuotteita”, Gimishanov sanoo.
Hän kannustaa sähköalan yrityksiä ottamaan koppia kouluyhteistyös- tä: ”TET on mahdollisuus. Viikon satsaus nuoreen voi maksaa yrityk- selle ja sähköalalle paljon takaisin. Myös opon kanssa tehty yritysvie- railu voi olla oppilaalle ainutlaatuinen ja mieleenpainuva kokemus.”
Jatkossa kampanja pyrkii yhdistämään nuoria ja yrityksiä entistä tehokkaammin.
TET-jaksot ja yritysvierailut auttavat osaltaan rikkomaan sähkö- ja energia-alaan liittyviä stereotypioita.
Kun kouluvierailuilla oppilaita pyydetään piirtämään sähköalan työntekijä, niin tyypillisesti kuvassa on miespuolinen henkilö kypärä päässä ja työkalupakki kädessä. Näkymätön voima -kampanja viestii, että sähköalan tekijöitä ei tunnista asusta, ulkonäöstä tai sukupuolesta. Asenne saattaa paljastaa.
Valinnanvaraa erilaisiin opintopolkuihin on, sillä Suomessa on yli 200 sähkö- ja energia-alan opiskelumahdollisuutta ammatillisesta koulutuksesta korkeakouluopintoihin.
#NäkymätönVoima-kampanjan taustalla ovat Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskus STEK ry, Sähkö- ja teleura- koitsijaliitto STUL ry ja Sähköteknisen Kaupan Liitto STK ry.
www.nakymatonvoima.fi @nakymatonvoima-TikTok @nakymatonvoima-Instagram



























































































   27   28   29   30   31